Vakttelefon
Vakttelefonen handterer akutte hendingar på det kommunale vatn- og avløpsnettet som vasslekkasje, kloakklekkasje, tilstopping av kloakkleidningar m.m.
Vakttelefonen er open heile døgnet, men utanom ordinær arbeidstid er vaktordninga basert på frivillig utrykking.
Telefonnummeret er: 95 30 36 08.
Dersom problemet ikkje er akutt, kan du kontakte Avd.ingeniør vatn- og avløp på dagtid: henrik.holen@vang.kommune.no
Vasskvalitet
Drikkevatnet i Vang kommune har høg kvalitet og er trygt å drikke, med mindre vi varslar om noko anna.
Dersom det blir sendt ut ei anbefaling om å koke vatnet, bør du fylje Folkehelseinstituttets råd.
Hva bør du gjøre hvis du får beskjed om å koke drikkevannet?
Alle vassverka i Vang kommune nytter borebrønnar som vasskjelde. Vatnet frå borebrønnar er middels hardt og inneheld noko jern og mangan.
Driftsmeldingar
Vang kommune varslar abonnentar ved viktige hendingar som gjeld vatn og avløp.
Du får tilsendt SMS dersom du er knytt til kommunalt vatn og avløp og er registrert som eigar i det nasjonale kontaktregisteret for personer eller einheitsregisteret for bedriftar. For å gjere endringar på dette må du gå inn på Nasjonalt kontaktregister og oppdatere kontaktinformasjonen din. Obs: Dette krev bank-id. Vang kommune administrerar ikkje dette.
Ynskjer du at fleire i din husstand eller andre blir varsla ved driftsmeldingar, kan du registere ei tilleggsvarslingsmottakar. Dette kan du gjere på Varslemeg.no.
Endre kontaktopplysningar: Nasjonalt kontaktregister
Legg til mottakar: Varslemeg.no
Gebyr og vassmålar
Alle abonnentar som er tilkopla kommunalt vatn skal ha vassmålar. Årsgebyr både for vatn og avløp er sett saman av ein fast del (abonnementsgebyr) og ein mengdeavhengig del (forbruksgebyr).
Gebyr: Vatn og avløp
Lokal forskrift gebyrregulativ Vang kommune
Brunt vatn
- Vatnet kan vere brunt etter avstenging eller andre hendingar.
- Endra vasshastigheit i røyra kan føre til at partikler som har sete fast på leidningane fell av og blir transportert med vatnet.
- Tapp kaldt vatn til det blir klart. Bruk helst krana nærast inntaket. Vent med å bruke vaske- og oppvaskmaskin til vatnet er klart.
Frose vatn
Problem med vassforsyninga - frose vatn?
Kaldt vêr kan skape store problem for huseigarar når vassleidninga frys. Her er nokre enkle tips for å unngå dette - og litt om kva du må gjere dersom leidninga allereie er frosen.
- Sørg for å ha plussgradar i rom med vassrøyr - også i kjellarrom der vassleidninga kjem inn i huset.
- Hugs at vassrøyr i yttervegg er spesielt sårbare og pass på å lukke igjen kjellardørar og -vindauge når temperaturen ute synker.
- Putt gjerne isolasjon i kjellarvindauga, da blir det lettare å få opp temperaturen ved hjelp av ei varmevifte eller lignande. Det kan være både vanskeleg og dyrt å tine opp frosne røyr, så det lønar seg å være føre var.
- Få nokon til å sjå etter huse/hytta ved langvarig fråvær vinterstid. Før du forlét hytta er det derfor lurt å opne ei kran etter at du har stengt av hovudkrana. Da tømmes systemet for vatn samtidig som trykket i nettet blir avlaste dersom frosten kjem. Hell frostvæske i vasslås og toalettskål, slå av og tøm eventuell vasspumpe og vassbereder.
- Sjekk om naboane er fri for vatn? Dersom fleire naboar er utan vatn: Kontakt kommunens vatn- og avløpsavdeling. Dagtid- tlf: 61 36 94 80. (0800-1530) Utanom ordinær arbeidstid: 95 30 36 08.
- Dersom naboane har vatn, er det sannsynlig din private vassforsyning som er frossen. Frostproppen kan være i husets leidningar, men også i stikkleidningen ute. Ved opptining er det risiko for at rørene sprekk/ begynnar å lekke, så ta kontakt med eit røyrleggarfirma. Dei er profesjonelle på slike problem. Det er ikkje eit kommunalt ansvar å tine opp/gjere vedlikehald på private stikkleidningar og anlegg.